Razem zmieniamy standard opieki w ADHD

Rola coacha w pracy z dorosłymi z ADHD 

Opis

W ostatnich latach coaching ADHD zyskał uznanie jako komplementarne narzędzie wspierające dorosłe osoby z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD). Choć wciąż bywa mylony z terapią, mentoringiem czy treningiem umiejętności, coaching ADHD ma swoją odrębną, jasno zdefiniowaną tożsamość – opartą na partnerstwie, neuropsychologii wykonawczej oraz modelach rozwoju samoregulacji i sprawczości. 

Podczas wystąpienia zostaną przedstawione merytoryczne podstawy coachingu ADHD, ze szczególnym uwzględnieniem jego miejsca w systemowym wsparciu osób dorosłych z ADHD. Prelegentka omówi różnice między coachingiem a terapią oraz specyfikę relacji coachingowej w pracy z klientem neuroatypowym. Skupi się na roli coacha jako towarzysza procesu zmiany – wspierającego regulację funkcji wykonawczych poprzez strukturyzację, refleksyjność i wzmacnianie autonomii. 

W oparciu o dostępne badania naukowe oraz własne doświadczenia praktyczne, omówi: 
– jakie cele najczęściej realizują klienci z ADHD w coachingu, 
– które techniki wspierania samoregulacji okazują się najbardziej skuteczne, 
– w jaki sposób coaching może uzupełniać pracę psychoterapeutów i psychiatrów, 
– oraz jak wygląda proces coachingowy od strony praktycznej: od ustalenia celów po domykanie procesu. 

Szczególną uwagę poświęci pracy z trudnościami wykonawczymi: inicjacją działania, monitorowaniem czasu, regulacją emocji, a także budowaniu strategii dostosowanych do realnych zasobów klienta – zamiast idealistycznych oczekiwań. 

Wystąpienie skierowane jest przede wszystkim do specjalistów pracujących z osobami dorosłymi z ADHD: lekarzy, psychoterapeutów, psychologów, pedagogów i edukatorów, którzy chcą lepiej rozumieć, czym jest coaching ADHD, jak może wspierać funkcjonowanie pacjenta oraz jak odróżnić rzetelnie prowadzony proces od nieskutecznych form pseudo-coachingu. 

Celem prezentacji jest nie tylko przybliżenie idei coachingu ADHD jako profesjonalnego wsparcia rozwojowego, ale także zainicjowanie refleksji nad jego miejscem w zintegrowanym podejściu do leczenia i wsparcia osób neuroatypowych w dorosłości. 

Design

Razem zmieniamy standard opieki w ADHD

Pozostali prelegenci

Mgr Monika Waligórska

Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Od początku swojej drogi zawodowej związana jest z pracą z dziećmi neuroróżnorodnymi. Doświadczenie zdobywała na różnych...
Lek Łukasz Hutnik ADHD Forum 2025

Lek. Łukasz Hutnik

Specjalista pediatrii i hematoonkologii dziecięcej, w trakcie specjalizacji z immunologii klinicznej. Dr Łukasz Hutnik to doświadczony lekarz pediatra i hematoonkolog dziecięcy, od ponad dekady związany...
Mgr Katarzyna Topór ADHD Forum 2025.

Mgr Katarzyna Topór

Psycholożka i certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnień, absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, ze specjalnością psychologia wspomagania rozwoju. Doświadczenie...

Lek. Konrad Perkiewicz

Lekarz w trakcie specjalizacji z psychiatrii dorosłych, Centrum Terapii ALMA, Wrocław. Absolwent Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie realizuje szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii...

Lek. Agnieszka Czukiewska

Absolwentka kierunku lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, ukończyła szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii w II Klinice Psychiatrii i Rehabilitacji Psychiatrycznej USK nr 1 w Lublinie.  W...

Mgr Magdalena Kawa

Psycholożka, terapeutka, wicedyrektorka ds. klinicznych w przedszkolach Polish-English Integrated Kindergarten „Wesołe Krasnale". Posiada szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi oraz ich rodzinami....
Lek Michał Flis ADHD Forum 2025

Lek. Michał Flis

Lekarz specjalista psychiatrii, członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, z doświadczeniem klinicznym w pracy zarówno z dorosłymi, jak i młodzieżą. Absolwent kierunku lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w...

Mgr Magdalena Szerszeń

Magdalena Szerszeń to aktywistka społeczna, trenerka i mama, która od lat działa na rzecz dzieci i młodzieży neuroróżnorodnej. Z wykształcenia jest pedagogiem – ukończyła...