Mgr Monika Waligórska

0

Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Od początku swojej drogi zawodowej związana jest z pracą z dziećmi neuroróżnorodnymi. Doświadczenie zdobywała na różnych stanowiskach – jako terapeuta indywidualny i grupowy, nauczyciel wspomagający, psycholog szkolny i przedszkolny – co pozwoliło jej zrozumieć nie tylko realia systemu edukacji, ale także specyfikę każdej z tych ról: zarówno ich możliwości, jak i ograniczenia we wspierania dziecka i rodziny. Odbyła staże m.in. w Szpitalu Psychiatrycznym w Tworkach czy w Szpitalu Bródnowskim; ukończyła studia podyplomowe z zakresu pracy pedagogicznej.

Od wielu lat skupia się na rozwoju umiejętności diagnostycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne w tym obszarze, a także współtworzyła tłumaczenie wywiadu diagnostycznego DIVA Young na język polski.

W Centrum Terapii ALMA pełni funkcję koordynatora działu dziecięcego. Odpowiada za merytorykę pracy zespołu oraz szkolenia pracowników.

Szczególną wagę przywiązuje do uważności i ostrożności w procesie diagnostycznym – uważa, że trafne nazwanie trudności jest kluczowe dla skutecznej pomocy. Dlatego tak istotne są dla niej patrzenie na trudności z wielu perspektyw oraz umiejętność różnicowania przy jednoczesnym uwzględnieniu normy rozwojowej oraz indywidualnych różnic w tempie i stylu rozwoju dziecka.

Na co dzień, oprócz diagnostyki, pracuje z dziećmi i ich rodzicami, prowadząc psychoedukację, wspierając rozwój kompetencji emocjonalnych, relacyjnych oraz komunikacyjnych.

Lek. Łukasz Hutnik

0
Lek Łukasz Hutnik ADHD Forum 2025

Specjalista pediatrii i hematoonkologii dziecięcej, w trakcie specjalizacji z immunologii klinicznej.

Dr Łukasz Hutnik to doświadczony lekarz pediatra i hematoonkolog dziecięcy, od ponad dekady związany z Kliniką Onkologii, Hematologii Dziecięcej, Transplantologii Klinicznej i Pediatrii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od 12 lat łączy tam pracę kliniczną z działalnością naukową, koncentrując się na najbardziej złożonych przypadkach medycznych u dzieci. Obecnie kontynuuje kształcenie w zakresie immunologii klinicznej, co poszerza jego możliwości diagnostyczne i terapeutyczne w pracy z pacjentami pediatrycznymi.

Jego główne zainteresowania naukowe i kliniczne obejmują choroby z pogranicza hematologii i immunologii. Szczególną uwagę poświęca zaburzeniom odporności u dzieci z chorobami nowotworowymi oraz pacjentów po transplantacjach, dla których precyzyjna diagnostyka immunologiczna i interdyscyplinarne podejście są kluczowe dla skutecznego leczenia. Od kilku lat pracuje również w Centrum Terapii ALMA, gdzie ma do czynienia z chorobami autoimmunologicznymi w ADHD.

Dr Hutnik jest autorem licznych wystąpień na krajowych i międzynarodowych konferencjach oraz publikacji w specjalistycznych czasopismach medycznych. Dzięki połączeniu doświadczenia klinicznego, wiedzy naukowej i zaangażowania w rozwój młodych lekarzy, zyskał opinię rzetelnego eksperta i cenionego wykładowcy w środowisku medycznym.

Mgr Katarzyna Topór

0
Mgr Katarzyna Topór ADHD Forum 2025.

Psycholożka i certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnień, absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Sopocie, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, ze specjalnością psychologia wspomagania rozwoju.

Doświadczenie kliniczne zdobywała w poradniach i ośrodkach leczenia uzależnień, w tym na oddziale dziennym terapii uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych. Pracuje terapeutycznie z osobami dorosłymi i młodzieżą, prowadząc zarówno terapię indywidualną, jak i grupową.

Ukończyła trzyletnie Studium Terapii Uzależnień, uzyskując certyfikat Specjalisty Psychoterapii Uzależnień oraz przynależność do Polskiej Federacji Społeczności Terapeutycznych. Jej praktyka koncentruje się na pracy z osobami doświadczającymi różnych form uzależnień – chemicznych i behawioralnych – a także z osobami współuzależnionymi oraz z diagnozą ADHD. Prowadzi również procesy diagnostyczne w kierunku ADHD u dorosłych, traktując diagnozę jako istotny element lepszego rozumienia siebie i pierwszy krok do świadomej, trwałej zmiany.

W swojej pracy opiera się na podejściu dialektyczno-behawioralnym (DBT), w ramach którego ukończyła kompleksowe, zaawansowane szkolenie DBT Comprehensive. Prowadzi treningi umiejętności DBT, skierowane do osób z trudnościami w regulacji emocji, relacjach interpersonalnych oraz w radzeniu sobie ze stresem. DBT łączy w sobie techniki akceptacji i zmiany – to podejście pozwala wspierać pacjentów w rozwoju uważności, zwiększaniu samoświadomości oraz budowaniu akceptacji i skutecznych strategii radzenia sobie.

Jest również certyfikowaną terapeutką dialogu motywującego. Ukończyła zaawansowane szkolenie w tym nurcie, prowadzone przez Polski Instytut Dialogu Motywującego. Podejście to wspiera jej pacjentów w budowaniu motywacji wewnętrznej oraz podejmowaniu decyzji zgodnych z ich wartościami i celami życiowymi.

W centrum jej zainteresowań zawodowych znajduje się człowiek – jego wewnętrzna dynamika, zasoby, potrzeby, emocje oraz sposoby radzenia sobie w codziennym życiu i w sytuacjach kryzysowych. W pracy terapeutycznej szczególną wagę przywiązuje do budowania bezpiecznej relacji, wzmacniania poczucia sprawczości oraz wspierania pacjentów w świadomym procesie zmiany, opartej na ich autonomii i wartościach.

Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności poprzez udział w szkoleniach, superwizjach oraz pracy własnej, by oferować swoim pacjentom pomoc opartą na aktualnej wiedzy naukowej i najwyższych standardach etycznych.

Lek. Konrad Perkiewicz

0

Lekarz w trakcie specjalizacji z psychiatrii dorosłych, Centrum Terapii ALMA, Wrocław.

Absolwent Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Obecnie realizuje szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii dorosłych w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Złotoryi, zdobywając doświadczenie zarówno w opiece stacjonarnej, jak i ambulatoryjnej. Związany z wrocławską filią Centrum Terapii ALMA od początku jej działalności, gdzie na co dzień pracuje z pacjentami dorosłymi oraz młodzieżą od 16. roku życia.

Głównym obszarem jego zainteresowań zawodowych jest ADHD, a w szczególności dysregulacja emocjonalna — często pomijana lub nieprawidłowo diagnozowana w praktyce klinicznej, mimo jej istotnego wpływu na funkcjonowanie pacjentów. 

Interesuje się również problematyką zespołu stresu pourazowego (PTSD) i złożonego zespołu stresu pourazowego (cPTSD), szczególnie w kontekście współwystępowania z ADHD i zaburzeniami adaptacyjnymi. 

Za istotny element swojej pracy uważa także psychoedukację – zarówno pacjentów, jak i ich rodzin – oraz promowanie świadomości na temat neuroróżnorodności i jej wpływu na codzienne funkcjonowanie. Bliskie są mu zagadnienia związane z neuroplastycznością, autoregulacją, somatoterapią oraz wsparciem funkcjonowania poznawczego w przebiegu zaburzeń neuropsychiatrycznych.

Lek. Agnieszka Czukiewska

0

Absolwentka kierunku lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, ukończyła szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii w II Klinice Psychiatrii i Rehabilitacji Psychiatrycznej USK nr 1 w Lublinie. 

W pracy z pacjentami koncentruje się przede wszystkim na diagnostyce i leczeniu pacjentów z neuroróżnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem ADHD u dorosłych. Stawia na całościowe podejście do zdrowia – uwzględniając zarówno aspekty psychiczne, jak i somatyczne. W swojej praktyce poszukuje powiązań zaburzeń behawioralnych z funkcjonowaniem psychicznym, co pozwala jej lepiej rozumieć szerokie potrzeby pacjentów, również w kontekście ich dobrostanu, wizerunku i funkcjonowania zawodowego w dzisiejszym świecie. Wyjątkowym obszarem w pracy z pacjentami jest fizjologia snu oraz jego zaburzenia i ich wpływ na występowanie i nasilenie objawów ADHD. 

Absolwentka studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, członkini Polskiego Towarzystwa Medycyny Stylu Życia oraz Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości, posiada certyfikaty PTLO i PTBO I stopnia w zakresie leczenia otyłości. Ukończyła I stopień szkolenia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Regularnie uczestniczy w konferencjach i szkoleniach, rozwijając kompetencje z zakresu nowoczesnej psychiatrii i terapii zorientowanej na pacjenta. Regularnie poddaje się również własnej superwizji, aby zachować najwyższy profesjonalizm w kontakcie z pacjentem. W pracy stawia na budowanie relacji terapeutycznej opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i autentycznym zrozumieniu.

Mgr Magdalena Kawa

0

Psycholożka, terapeutka, wicedyrektorka ds. klinicznych w przedszkolach Polish-English Integrated Kindergarten „Wesołe Krasnale”.

Posiada szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi oraz ich rodzinami. Jej działalność obejmuje pracę kliniczną, edukacyjną i społeczną, a jej głównym celem jest wspieranie rozwoju dzieci i poprawa jakości ich życia.

Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz liczne studia podyplomowe z zakresu organizacji oświaty, stosowanej analizy zachowania oraz treningu grupowego w nurcie Gestalt. 

Od wielu lat działa na rzecz wspierania dzieci w spektrum autyzmu i ADHD oraz ich rodzin, współtworząc przedszkola terapeutyczne m. in. BlueBees Autism Academy, konsultując programy terapeutyczne w przedszkolach integracyjnych oraz tworząc indywidualne programy wsparcia dla dzieci realizujących obowiązek nauki w systemie edukacji domowej. 

W swojej pracy promuje współpracę wszystkich dorosłych skupionych wokół dziecka, rodziców i specjalistów, jej głównym celem jest tworzenie spójnego i wspierającego środowiska rozwojowego. 

Lek. Michał Flis

0
Lek Michał Flis ADHD Forum 2025

Lekarz specjalista psychiatrii, członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, z doświadczeniem klinicznym w pracy zarówno z dorosłymi, jak i młodzieżą. Absolwent kierunku lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Od początku kariery zawodowej koncentruje się na kompleksowym podejściu do zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem ADHD i neuroróżnorodności.

Doświadczenie kliniczne zdobywał m.in. w I i II Klinice Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, w Szpitalu Neuropsychiatrycznym im. prof. M. Kaczyńskiego, w Poradniach Zdrowia Psychicznego, Zespole Leczenia Środowiskowego oraz w ramach licznych staży w innych ośrodkach psychiatrycznych i psychoterapeutycznych. Uczestniczy aktywnie w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych oraz w szkoleniach poszerzających wiedzę z zakresu psychiatrii klinicznej, farmakoterapii, psychoterapii i neuropsychiatrii.

Specjalizuje się w psychiatrii dorosłych, jednak w swojej codziennej praktyce przyjmuje również młodzież od 12. roku życia. Diagnozuje i leczy ADHD zarówno u młodszych pacjentów, jak i u dorosłych. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi stanowi jeden z głównych obszarów jego zawodowych zainteresowań – zarówno od strony klinicznej, jak i społecznej. Na co dzień pracuje z dużą grupą pacjentów neuroróżnorodnych, wspierając ich na różnych etapach procesu diagnostycznego i terapeutycznego. Prowadzi farmakoterapię, udziela psychoedukacji oraz ściśle współpracuje z psychoterapeutami, psychologami i środowiskiem pacjenta.

W pracy klinicznej kieruje się zasadą indywidualnego podejścia, dostosowanego do rzeczywistych potrzeb pacjenta. ADHD – często współistniejące z innymi trudnościami psychicznymi, jak zaburzenia lękowe, depresyjne czy zaburzenia osobowości – traktuje jako wyzwanie diagnostyczne, które wymaga szerokiego spojrzenia, uwzględniającego kontekst życiowy, rodzinny i zawodowy pacjenta.

Dużą wagę przywiązuje do poprawy świadomości społecznej na temat ADHD u dorosłych. Wielu jego pacjentów dopiero po latach – często po wcześniejszych, nieskutecznych próbach leczenia – trafia na właściwe rozpoznanie, co otwiera przed nimi nowe możliwości funkcjonowania w życiu codziennym, zawodowym i relacyjnym.

Nieustannie rozwija się zawodowo, śledząc aktualne doniesienia naukowe, uczestnicząc w projektach edukacyjnych oraz propagując podejście oparte na empatii, interdyscyplinarności i naukowych podstawach. Wierzy, że psychiatra XXI wieku powinien łączyć wiedzę medyczną z umiejętnością rozumienia złożonych, indywidualnych historii pacjentów – zwłaszcza tych, którzy przez wiele lat pozostawali niezauważeni w systemie ochrony zdrowia psychicznego.

Mgr Magdalena Szerszeń

0

Magdalena Szerszeń to aktywistka społeczna, trenerka i mama, która od lat działa na rzecz dzieci i młodzieży neuroróżnorodnej. Z wykształcenia jest pedagogiem – ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Zdobyła również dwa dyplomy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu: z zakresu Public Relations oraz jako Manager Rozwoju Lokalnego i Regionalnego. Obecnie kończy Szkołę Coachingu Grupy Trop, a wcześniej ukończyła Szkołę Trenerów tej samej instytucji.

Jej największym kapitałem nie są jednak dyplomy, lecz doświadczenie codzienne – osobiste i społeczne. Od lat aktywnie angażuje się w działalność na rzecz środowiska osób z ADHD, będąc jednocześnie mamą dziecka neuroróżnorodnego. To właśnie jej doświadczenie rodzica i aktywistki, wspierającej innych w podobnej sytuacji, stanowi najważniejszy fundament jej działań. Na konferencji dzieli się praktyczną wiedzą, siłą płynącą ze wspólnoty oraz przekonaniem, że zmiana zaczyna się od rozmowy i zrozumienia.

Lek. Weronika Dudzik

0

Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Od października 2024 roku realizuje szkolenie specjalizacyjne z psychiatrii w Szpitalu Specjalistycznym im. dr. J. Babińskiego w Krakowie. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Oddziale Psychiatrii ZCO w Dąbrowie Górniczej.

Jej głównym obszarem zainteresowań klinicznych jest ADHD u osób dorosłych – zarówno w aspekcie diagnostycznym, jak i terapeutycznym.  Na co dzień związana z Centrum Terapii ALMA – ośrodkiem skupiającym specjalistów różnych dziedzin, gdzie zajmuje się diagnozą oraz leczeniem ADHD, opierając się na podejściu zintegrowanym i dostosowanym do specyfiki konkretnego przypadku. W swojej praktyce łączy przygotowanie merytoryczne z osobistym doświadczeniem.

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii na Uniwersytecie SWPS, co poszerzyło jej możliwości diagnostyczne i terapeutyczne.  W swojej praktyce podejmuje zagadnienia m.in. związane z funkcjonowaniem seksualnym osób dorosłych z ADHD, wpływem farmakoterapii oraz integracją podejścia seksuologicznego w ramach opieki psychiatrycznej. Stale rozwija swoje kompetencje, uczestnicząc w konferencjach, szkoleniach i superwizjach. W pracy kieruje się aktualną wiedzą medyczną, standardami etycznymi i dbałością o jakość relacji terapeutycznej.

Mgr Ewelina Matuła

0
Mgr Ewelina Matuła ADHD Forum 2025

Absolwentka Psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Już na ostatnich latach studiów rozpoczęła kształcenie na Psychodynamicznym Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży. Następnie kontynuowała naukę w zakresie psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Swoją wiedzę z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą poszerzyła o dwuletni, podyplomowym kurs z Psychodynamicznej Psychoterapii Dzieci i Młodzieży.

Zawodowo jest związana z Centrum Terapii Alma, gdzie zajmuje się m.in. prowadzeniem psychoedukacji dla rodziców dzieci z ADHD, diagnostyką ADHD oraz pracą terapeutyczną zarówno z dziećmi, nastolatkami, jak i młodymi dorosłymi.

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Miejskim Centrum Interwencji Kryzysowej w Poznaniu, w Bydgoskim Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 w Bydgoszczy oraz prowadząc szkolenia z zakresu psychologii klinicznej i psychoterapii.

W pracy najważniejsze jest dla niej autentyczne spotkanie z drugim człowiekiem, które oparte jest na zaufaniu, szacunku i stabilności. Stara się dostrzegać nie tylko trudności, ale też potencjał i zasoby, które każdy człowiek w sobie nosi.